زنی با غذا ماهی برای همسرش خورشت درست کرد

عوامل بیرونی موثر بر غذا ماهی و رفتار تغذیه در ماهی، به طور کلی، گرسنگی واکنش رفتاری تغذیه ماهی را تحریک می کند.

هنگامی که غذا ماهی در دسترس باشد، ماهی ممکن است ابتدا با سرعت بیشتری تغذیه کند و به آرامی کاهش یابد یا با کاهش تدریجی اشتها متوقف شود.

رفتار تغذیه علیرغم تأثیرپذیری از عوامل درونی، به شدت تحت تأثیر عوامل اکولوژیکی یا بیرونی است.

در زیر، ما برخی از این عوامل محیطی را که بر مصرف غذا ماهی و رفتارهای تغذیه در ماهی تأثیر می‌گذارند، برجسته می‌کنیم.

غذا

استرس به عنوان اختلال در مکانیسم های فیزیولوژیکی یا بیولوژیکی ناشی از عوامل داخلی و خارجی تعریف شده است که عموماً به عنوان عوامل استرس زا نامیده می شوند.

اینها باعث ایجاد آب مروارید از واکنش‌های رفتاری و بیولوژیکی مداوم می‌شوند که در آن یک موجود زنده تلاش می‌کند تا هموستاز را دوباره برقرار کند و در نتیجه تهدید را ناتوان می‌کند.

در یک شرکت آبزی پروری، ماهی های پرورشی محدود، صید، شلوغ، آرام بخش، نگهداری و حمل و نقل در طی پرورش مکرر می شوند.

در نتیجه، همه این موارد در نظر گرفته شده، رویدادهای عادی در پرورش ماهی هستند و عوامل استرس زا احتمالی هستند که مکانیسم های رفتاری و بیولوژیکی موجودات را مختل می کنند.

بنابراین، ایجاد یک پاسخ عملکردی برای بازیابی سازگاری پویا بسیار مهم است. کاهش در مصرف غذا ماهی به عنوان بازخورد رفتاری متمایز نسبت به استرس در ماهی توصیف شده است.

نکارناپذیر است که استرس می‌تواند چندین رفتار تغذیه در ماهی‌ها از جمله جستجوی غذا، یافتن یا گرفتن طعمه را مختل کند.

که منجر به کاهش رشد در چندین گونه ماهی می‌شود. ماهی ها در شرایط استرس زا در مقایسه با ماهی های بدون استرس کمتر غذا ماهی می خورند و رشد کندی دارند. حتی زمانی که میزان مصرفغذا ماهی در ماهی حفظ می شود، این شرایط به عنوان متقاعد کننده کاهش راندمان تبدیل خوراک مصرفی شناخته شده است که منجر به کاهش نرخ رشد می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.